Projekt QG0
Nástrojová podpora IT procesů implementovaných v rámci významné finanční instituce.
Aplikace QG0 původně vznikla jako Quick GUI pro CA Service Desk. Jejím cílem bylo zjednodušit náhled na konfigurační položky a change ordery v CA SD / CA CMDB a jejich editaci a registraci.
Postupem času ale vyvstala potřeba řešit i další procesy, pro které v CA SD chyběla podpora, nebo byla nevyhovující.
Procesy řešené v QG0 jsou úzce navázané na proces Config Managementu. V současnosti zajišťuje QG0 podporu následujících procesů:
- Správa konfigurací (Configuration management)
- Náhledy a editace konfiguračních položek.
- Vizualizace stromu služeb.
- Proces založení nové konfigurační položky na základě žádosti ze Servisního katalogu, včetně napojení na další nástroje (např. HPOO pro vytvoření nového virtuálního serveru dle žádosti, apod.)
- Rekonciliace dat konfiguračních položek z Mgmt nástrojů různých oddělení.
- Reporting konzistence a úplnosti dat.
- Správa změn (Change management)
- Registrace Change orderů. Vyhodnocení nutného schvalování na základě vazeb konfiguračních položek.
- Zpracování Change orderů.
- Navázání Change orderu na Incident.
- Reporting.
- Správa datových center (Data center management)
- Vizualizace místností a racků.
- Rezervace místa v racku.
- Provozní zásahy (Operation events)
- Kapacitní plánování (Capacity management)
- Sběr požadavků na navýšení kapacity.
- Validace požadavků napříč technickými odděleními i z hlediska rozpočtu.